Spring is in the air - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Spring is in the air - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Spring is in the air

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 April 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Weer bijna twee weken voorbij, dus tijd voor een update uit Oslo. Morgen ben ik hier al DRIE maanden, wow.

Na weer een week in de bieb te hebben gestudeerd, vonden Pryscilla en ik dat we onszelf donderdagmiddag 23-03 wel mochten belonen met een ijsje aan de rivier in de zon. Nu was het weer weekend, hoera! Vrijdagochtend moesten we vroeg op voor een TEDtalk van Julien S. Bourelle. Hij heeft het boek "The Social Guideline To Norway" geschreven en ging hierover praten tijdens een presentatie. Ook al was het vroeg, we hebben heel hard moeten lachen om hem en hoe hij de vooroordelen over Noren beschreef en uitvergrootte. Hij is een Canadees die al een aantal jaar hier in Noorwegen woont en aan de hand van zijn ervaringen heeft hij een boek geschreven voor andere buitenlanders die hier willen komen wonen. Bij deze presentatie waren echter niet alleen buitenlanders, maar ook veel Noren die ook heel hard moesten lachen, ik denk zelfs het hardst. Hierna zijn we maar weer eens naar Gronland gegaan voor wat goedkope boodschappen, verse aardbeien voor nog geen 2 euro, JAM!

Zaterdga 25-03 ben ik met Simone en Maddy naar het Oslo City Museum geweest, over het ontstaan van, je raad het al, Oslo. Daarna zijn Leatitia en Pryscilla aangesloten voor een wandeling door het Vigeland Sculpture Park en door de wijk Majorstuen. 's Avonds zijn Iris Simone en ik naar Beauty And The Beast geweest. Hij leek me leuk, maar ik had niet zo'n hoge verwachtingen, want ja, dit was leuk toen ik 'klein' was toch? Maar de film heeft al mijn verwachtingen overtroffen, hij was echt heel erg leuk! Zondag stond 'Sunday in the City' op het programma, deze keer gingen we naar het Popsenteret, een museum over Popmuziek in Noorwegen. Daarna heb ik nog een ijsje gegeten met Sky en Tamara en zijn we lekker door de stad naar Centraal gelopen.

28-03 hebben we onze trip naar Bergen en Stavanger geboekt! Eind-mei gaan we met een groepje van 5 meiden naar het westen van Noorwegen om de échte Noorse natuur te ervaren met een fjordencruise en een hike naar "de Preekstoel". Heel erg veel zin in!

Vrijdag 31-03 was het weer tijd voor weekend na een week studeren en presentaties geven. Samen met Pryscilla ben ik naar het Noors Historisch museum geweest en heb daarna nog gezellig wat gedronken. 's Avonds zijn we weer eens op stap geweest in Oslo, we gingen wederom naar een salsa party (nee ik kan het nog steeds niet). Een hele gezellige avond.

Zaterdag stond dé derby op het programma: mijn lieve teamies moesten volleyballen tegen Maasbree. Ik was heel blij dat ik via Skype kon meegenieten met 'onze' 3-1 winst :-). Die avond hadden we een kampvuur/bbq bij het Sognsvann met een grote groep exchange studenten, wederom een erg gezellige avond.

Vandaag is zoals Spotify het noemt een 'Easy Sunday', en nadat het donderdag en vrijdag geregend heeft en ook weer een beetje afgekoeld was, is de 15 graden van vandaag heel erg welkom!

Deze week heb ik nog één week college en dan heb ik een week 'Easterbreak'. Die gaan we beginnen met een kort tripje naar Kopenhagen, hierover lezen jullie in mijn volgende verslag.

Doeidoei!

  • 03 April 2017 - 21:34

    Riet:

    Wat zals dich blie zien det de helft dr op zit.....kinse bijna thoes gaon oetruste

  • 08 April 2017 - 10:02

    Till Craenen:

    Ha Robin

    Ben wat laat met reageren . Drukke week met oppassen van de kleinkindjes gehad. Het is zaterdagmorgen kopje thee en boterham met krantje erbij. En nu even naar Robin. Wat een techniek allemaal dat je de volleybalwedstrijd van je clubje kunt volgen daar. Is natuurlijk hartstikke leuk en zeker als ze winnen. Had voor vanmiddag een voetbalwedstrijd van Guus gepland om 3 uur in Baarlo. Half 3 eerst een kopje koffie in de kantine met jullie Mam. Maar helaas gaat de wedstijd niet door. Waarom weet ik niet. Teveel STER voetballers geblesseerd. Ha ha ha.
    Als jij terug bent in Nederland krijg je volgens mij heel veeeeeel heimwee naar Noorwegen.
    Zoveel te zien en te doen daar in het verre Oslo. Maar vooral ook genieten van al het mooie daar.
    Morgen krijgen we een super mooie dag hier met 22 gr. We hebben een wandeldag in het Zuiden gepland met een neef die in Hoensbroek woont. En daarna gaan we even naar Jim zijn woonpaleis kijken de SCHOOL in Panningen.

    Tot ziens Robin

    Gr uit Grashoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 85825

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: