Lucky in Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Lucky in Tromsø - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Lucky in Tromsø

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Februari 2017 | Noorwegen, Tromsø

Afgelopen nacht om 00:30 teruggekomen (na dik 3,5 uur vertraging) in Oslo vanuit Tromso, noord-Noorwegen. Echt genoten van een super weekend met een leuke en gezellige groep in een práchtige omgeving.

Vrijdag om 08:00 vertrokken we richting Tromsø. Daar aangekomen was er één ding wat meteen opviel: sneeuw, véél sneeuw. We zijn naar ons Airbnb appartementje gegaan, waar we blij verrast werden: fijne ruimte en goed verzorgd. De host had zelfs chocolade achtergelaten, pluspunten! Daarna zijn we naar Polaria geweest, een 'arctic museum', over het leven in het verre noorden, de dieren daar en het noorderlicht. De wandeling naar huis was KOUD, we liepen namelijk door het begin van wat onze host noemde een 'polar storm', hij adviseerde ons dan ook om lekker binnen te blijven die avond en niet de weg op te gaan. s 'Avonds hebben we dan ook gezellig samen gekookt en later op de avond hebben we wat gedronken en 30 Seconds gespeeld met een andere groep BI-studenten die ook in Tromsø was.

Zaterdag hebben we een busje gehuurd en zijn we de omgeving gaan verkennen; in één woord prachtig! We zijn langs fjorden en over eilanden gereden. 's Avonds hebben we wat gegeten in het enige café in deze omgeving en toen het donker was zijn we het noorderlicht gaan zoeken. Bij het eerste groene licht twijfelden we: is dit het wel echt? Even later was het duidelijk: het licht werd feller en begon te dansen: we hadden het noorderlicht gezien! We hebben een tijdje moeten wachten en we hadden ook véél geluk (het was vrij bewolkt en er was de hele dag wat sneeuw gevallen) maar het was heel duidelijk! We zijn verder gaan rijden en hebben nog op verschillende plekken het prachtige groene, en soms paarse, licht mogen bewonderen. Wát een ervaring!

Zondag zijn we met onze mooie Volkswagen-bus nog verder gereden door de omgeving van Tromsø. Zo hebben we een kamp bezocht met sami-tenten en elanden, de Arctic Chapel, een 'strand' en we zijn met de kabelbaan omhoog gegaan. In het donker hadden we een prachtig uitzicht over de verlichtte stad. Maandag zijn we naar het centrum van Tromsø geweest, hier hebben we de meeste noordelijke brouwerij ter wereld bezocht en hebben we wat gedronken in de bijbehorende oudste pub van Tromsø. Ook zijn we bij een glasblazer geweest, wat heel gaaf was om te zien! Hierna was het helaas alweer tijd om naar het vliegtuig te gaan. Na 3,5 uur gewacht te hebben in het vliegtuig doordat er zoveel sneeuw lag en viel en dat het vliegtuig niet op kon stijgen én door problemen met de radar stegen we eindelijk op richting 'huis', richting Oslo. Het was een geweldig en heel gezellig weekend!

Trouwens, als je meer foto's van dit geweldige weekend wil zien, en dat wil je, kijk dan even bij overzicht!

Hilsen!

• 21 Februari 2017 - 20:30

Oma Coenen:

Hallo Robin,
    Wat weer een geweldig verslag en natuurlijk geweldige foto's. Oma heeft genoten.
    Nog heel veel plezier daar en geniet ervan.

Groetjes Oma en Hellen

• 23 Februari 2017 - 20:06

Till Craenen:

Ha Robin

Allereerst van harte proficiat met het behalen van je inscriptie in Tilburg. Super dat je dat de eerste keer goed hebt gedaan. Vaak hoor je dat t nog een keer verbeterd moet worden . en jij doet dat in de eerste poging helemaal goed. Toppy.
    Vanmiddag zei mam dat. Bij Judith lunch gedaan. Zij had ook 3 foto's van het noorderlicht. Groen licht.
    Heel mooi. Maar in het echt zal het zeker heel anders zijn geweest.
    En ik lees dat jullie het spel 30 seconds gedaan hebben. Super leuk spel is dat. Hebben we ook al een paar keer met ons gezin gedaan. Echt lachen met al wat er mis kan gaan.!!!!!!!!!!!
    In welke taal spelen jullie dat dan ENGELS ????????????????

Robin fijn verslag weer. Je kunt nu uit gaan kijken naar volgende week donderdag als de Fam.Coenen
    richting Oslo komt. Samen veel bekijken en lekker genieten.

Doeiiiiiiiiiiiiii

• 24 Februari 2017 - 10:38

Jacqueline Houben:

Ha Robin

Proficiat Robin super gedaan top
    Weer een geweldig verslag met super mooie foto,s
    Geniet en nog heel veel plezier in Oslo
    Vooral als pap -mam - Mark en Guus komen de volgende week

Groetjes uit het natte Beringe