Al(bijna) twee maanden in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Al(bijna) twee maanden in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Al(bijna) twee maanden in Oslo

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Maart 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal!

Ik hoop dat iedereen de vastelaovend weer heeft overleefd en het natuurlijk heel leuk heeft gehad. Ik ben heel eerlijk gezegd blij dat het voorbij is, want ik was eigenlijk wel jaloers op alle gezellige foto's van verkleede vrienden, vriendinnen en familie met goedkope biertjes in de hand. Maar natuuuurlijk mag ik niet te jaloers zijn, want ik zit in het prachtige Oslo :-). We hebben de afgelopen week een paar dagen héérlijk weer gehad. Het begint ook steeds bekender en 'normaler' te worden allemaal, bijvoorbeeld als je door de universiteit loopt en merkt dat je regelmatig hoi kunt zeggen tegen mensen en een praatje maakt met ze. Oslo voelt steeds meer als 'mijn' stad en ik kan niet wachten om de stad aan mijn bezoekers te laten zien.

Op dinsdag 21-02 stond het maandelijkse BInner weer op het programma. Het thema was post-valentine. De organisatoren namen aan dat de meesten van ons Valentijn alleen 'gevierd' hadden en dus werd er comfort food geserveerd. Iedereen blij, want het bevatte twee ingrediënten die wij hier meestal niet kopen omdat ze te duur zijn: vlees en kaas. Hier hebben we dus van genoten! Ik zat aan tafel met een jongen uit Amerika en een meisje uit Oostenrijk.

Donderdag 23-02 begon met goed nieuws vanuit Nederland van mijn scriptiebegeleider: mijn bachelor scriptie was goedgekeurd! Als ik hier dus mijn vakken haal heb ik deze zomer mijn bachelor diploma. Dit moest uiteraard gevierd worden. Daarom ben ik 's avonds met Sky en Iris gaan uiteten bij Peppes, een restaurant waar studenten 20% korting krijgen (het blijft wel Oslo hè). Hierna gingen we naar het Oslo Opera House. Hier ontmoetten we nog meer meiden, we gingen die avond namelijk naar de ballet voorstelling Carmen. Iedereen was op zijn netst gekleed, een lekker decadent avondje dus. Mag ook wel, want nu ik mijn scriptie gehaald heb heb ik natuurlijk wel iets bereikt in mn leven :-). Het ballet was mooi, ik vond het vooral interessant hoe je een verhaal kunt vertellen met alleen dans en muziek. Ik ga hier echter niet mijn wekelijkse hobby van maken. Ik blijf toch gezellig volleyballen thuis :p.

Vrijdagavond heb ik nogmaals geproost op mijn scriptie en zelf pizza gemaakt met een paar vriendinnen. Zaterdag stond een hike naar Vettakollen op het programma, ik ben vergeten de hoeveelste poging dit was. De poging is echter alweer mislukt omdat het weer en dus het zicht te slecht was. Dit hadden we niet verwacht, want donderdag en vrijdag had de zon geschenen (het leek wel lente, zelfs met 1 graden) en ook zondag scheen de zon weer. Dikke pech dus. Toen besloten we van de bevroren waterval bij Sognsvann naar het einde van lijn 1 te gaan hiken, Frognerseten ofzoiets. Het bleef echter sneeuwen waardoor de paden slecht te zien waren en de hike ook best wel zwaar werd. Je kon bijvoorbeeld niet zien waar de paden overgingen in ijswegen, met een aantal valpartijen tot gevolg. We hebben gelukkig allemaal de top gehaald. 's Avonds ging een vriendin Mexicaans koken voor mij en een groepje studenten en ik verzorgde het toetje, ik had arretjescake gemaakt. De Mexicaanse quesadilla's smaakte heerlijk en ook de arretjescake viel goed in de smaak.

Zondag 26-02, 'vastelaoves zondig', was het heerlijk weer en ben ik een stukje gaan wandelen door de buurt, even wat vitamine D scoren. s' Avonds probeerden we met een paar Nederlandse vriendinnen ook een soort van carnaval te vieren omdat we het zo misten. De kostuums waren minimaal en er was wat discussie over welke muziek we moesten draaien, Brabanders en Limburgers hebben namelijk een heel ander idee van vastelaoves/carnaval muziek. Desalniettemin was het heel gezellig en het voelde toch een beetje zoals 'thuis' (mede dankzij de Flugel van Cris en de Kir van pap en mam, waarvoor dank), maar het kan toch niet tippen aan onze eigen vastelaovend! Die ga ik volgend jaar dus twee keer zo hard vieren :-)

De afgelopen dagen heb ik vooral doorgebracht in de bibliotheek van de universiteit. Het is namelijk maart-bezoekmaand! Ik krijg de komende vier weekenden bezoek uit Nederland, komend weekend komen pap, mam, Mark en Guus. Ik heb hier heel erg veel zin in, maar hierdoor moet ik natuurlijk ook wat voorwerk doen voor mijn papers, wat ik nu dus maar braaf aan het doen ben.

Hade,
Robin

  • 06 Maart 2017 - 17:08

    Till Craenen:

    Ha Robin

    Wat mooie winterse taferelen daar in Oslo nog. En de kookkunsten zijn ook super goed daar. Ziet er allemaal zoooo lekker uit. Ja de carnaval gaat zonder het "boalderse maedje" gewoon door. Maar de outfit staat je goed.(zeker die borstel en spons) Volgend jaar dubbel carnaval!!!!!!!!!!!!! Holadijee.
    Ik zit nu te tikken na dat je een super weekend met jullie pap en mam Mark en Guus hebt gehad. Wat zullen ze daar genoten hebben en de ogen uitgekeken hebben.( Zullen nu wel in de lucht zitten.) Want jij hebt hun zoveel mooie dingen laten zien natuurlijk. De komende dagen zal ik er vast van horen. Wat fijn dat er weer nieuwe gasten komen in t weekend. Je hebt het er maar druk mee. Hebben die andere meiden ook zoveel gasten als jij????????? Nou Robin leuk dat we weer een super verslag hebben kunnen lezen. Doeiiiiiiiiiiiii tot een volgende keer maar weer.

    Gr Till

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 85820

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: