Week vakantie in Nederland & het laatste bezoek - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Week vakantie in Nederland & het laatste bezoek - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Week vakantie in Nederland & het laatste bezoek

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Mei 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Inmiddels is het mei, wat betekend dat ik al 4 maanden in Oslo ben en dat de laatste maand is begonnen. Gelukkig is deze maand wel héél mooi begonnen (:

Op donderdag 20 april vierde ik hier in de keuken mijn verjaardag voor een paar vrienden, dit werd een heel erg gezellige avond. Op vrijdag 21 april was het dubbel feest: ik was jarig én vloog naar huis voor een dikke week vakantie, zin in! Ik heb thuis in Nederland een hele fijne week gehad en er heel erg van genoten om iedereen die ik had gemist weer te zien en weer even 'normale' dingen te doen zoals volleyballen, thuis eten, slapen in mijn eigen bed, Baolders praoten, Koningsdag vieren en drankjes doen bij Cris.

De zon die ik de laatste dagen in Baarlo had, heb ik meegenomen naar Oslo. Woensdag avond hebben Sky, Tamara, Iris en ik hier gebruik van gemaakt: we zijn naar Vettakollen gegaan en hebben genoten van een heerlijke BBQ met een prachtig uitzicht over Oslo.

Na een weekje studeren kwamen afgelopen vrijdag 5 mei Isa en Anouk aan in Oslo. Ze kwamen aan met het idee dat het in Oslo zeker kouder zou zijn dan in Nederland, maar dat bleek niet zo te zijn! Maar goed, ik snap die misvatting wel :-) We zijn even naar de opera geweest en hebben door de Karl Johan's gelopen en 's avonds hebben we samen met wat vriendinnen genoten van een bbq én een prachtige zonsondergang bij Sognsvann.

Zaterdag zijn we begonnen in het Vigelandspark, daarna zijn we door gegaan naar het andere, maar minder bekende, beeldenpark, namelijk Ekebergparken. Niet perse voor de beelden, maar wél voor het mooie uitzicht over de stad, die nog 10 keer mooier is met een felle zon en strakblauwe lucht. Na een lunch bij wat foodtrucks zijn we op de boot gestapt en naar een eiland gevaren waar we genoten hebben van de zon. Hierna waren we nog niet klaar met die lekkere zon en zijn we naar het strand Huk op het schiereiland gegaan. Heel grappig om te zien dat werkelijk overal mensen van de zon aan het genieten waren, het leek wel zomervakantie, zeker op de eilanden waar verschillende mensen aan het beachvolleyballen, basketballen en voetballen waren. We zijn zelfs een beetje verbrand hier in het hoge en 'koude' noorden, niet iets wat je verwacht hè bij een weekendje Oslo ;-)
's Avonds zijn we lekker Indisch (of Indiaas??) gaan eten, heerlijk om gewoon tot 22/23 uur buiten te kunnen zitten! Zondag hadden ze wat minder goed weer voorspeld, en dat bleek helaas ook te kloppen. We zijn dus warme chocomel gaan drinken in Grunerlokka. Maar wat bleek toen we weer naar buiten gingen: de zon was terug! Na een korte wandeling door Grunerlokka en langs de Akerselva hebben we lekker geluncht in de Mathallen en toen was het helaas ook voor Isa en Anouk weer tijd om terug naar Nederland gaan na echt een top weekend! Het blijft héél leuk om gids te spelen en Oslo te laten zien (:

Komende week ben ik vooral met studeren bezig: donderdag heb ik een individueel tentamen en in het weekend (belachelijk toch?) heb ik een take-home examen samen met mijn werkgroepje. Daarna heb ik nog een paar vrije dagen voordat we naar Bergen en Stavanger vertrekken en de dag nadat ik terugkom uit Stavanger vertrek ik alweer naar Nederland en zit mijn Oslo-avontuur er op. De tijd gaat ineens zo snel, ik heb hier bijna 1,5 jaar naar uitgekeken en over 3 weken ben ik nu weer gewoon thuis. Daarom ga ik dus nog maar even zo veel mogelijk genieten van deze geweldige stad voordat ik weer naar het mooie Baarlo vertrek (waar ik óók heel veel zin in heb hoor) <3

Het verslag van mijn laatste week hier en natuurlijk over de reis door Bergen/Stavanger volgt denk ik zodra ik weer thuis ben. Dit was waarschijnlijk dus mijn laatste verslag uit Oslo...

Hade,
Robin

  • 09 Mei 2017 - 09:04

    Till Craenen:

    Ha Robin nou mooi toch. Heel veel succes met het afronden van je project in Noorwegen.


    Doeiiiiiiiiiiiiiii

    Till.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 85837

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: