Al bijna een maand in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Al bijna een maand in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand in Oslo

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Februari 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik al bijna een maand in Oslo, nog maar 4 maanden te gaan dus. Wat gaat de tijd snel. Ik weet ook zeker dat de komende 4 maanden snel voorbij zullen gaan, want er staan nog wat leuke tripjes op de planning en ook krijg ik verschillende weekenden gezellig bezoek uit Nederland, te beginnen met aankomend weekend! Ik heb hier erg veel zin in, want stiekem mis ik thuis toch wel af en toe een beetje en het lijkt me leuk om Oslo te laten zien en te kunnen vertellen waar ik woon, studeer en leef.

Maandag 23-01 zijn we na een interessant gastcollege over Rusland gaan hiken naar de bevroren waterval. Dit was een spontaan idee dus ik had niet mijn beste schoenen aan voor een hike en ook mijn schooltas was niet echt handig, maar het was het waard! We zijn ook nog bovenop de waterval gaan staan en vanuit daar hadden we een prachtig uitzicht over de stad in de mist!
Dinsdag 24-01 was het 's avonds tijd voor ons eerste BInner, dat is een gratis diner dat maandelijks wordt georganiseerd door de universiteit. Er waren genummerde stoelen, hierdoor kwam ik aan tafel met een meisje uit Singapore, een jongen uit Tsjechië en een jongen uit Noorwegen. Dit leverde natuurlijk ook weer interessante gesprekken op. Het thema van dit BInner was Chinees nieuwjaar, we werden dan ook vermaakt door Chinese drakendansers...

Donderdag 26-01 was het Australian Day. Een groep Australiërs had een BBQ georganiseerd bij het meer om dit te vieren. De barbecue begon om 12:00, dus wij waren daar om 12:15 zodat we niet de eersten zouden zijn. Wat bleek: we waren wél de eersten! Toen er om 12:30 nog niemand was zijn we maar naar de BI gegaan, want we hadden 's middags nog gewoon college en onze lunch werd vast niet gaar zonder barbecue. Later vertelde mijn Australische huisgenoot dat als Australiërs iets organiseren om 12:00 dat je er niet voor 13:00 hoeft te zijn. Had ik dus even eerder moeten weten haha. 's Avonds zijn we weer naar de quiz gegaan bij de studentenpub.

Vrijdag 27-01 was ik vrij en stond een hike naar Vettakollen op de planning. Hier schijn je een nóg mooier uitzicht te hebben dan vanaf Holmenkollen, de skischans. Als het mistig weer is heeft het echter geen zin om te gaan hiken voor een mooi uitzicht... Uiteindelijk zijn we dus maar naar het Sognsvann gegaan, wat altijd leuk is.

Zaterdag 28-01 had ik eindelijk tijd om eens naar Gronland te gaan, dit is de multiculturele buurt van Oslo en hier schijn je heel goedkoop boodschappen te kunnen doen, vooral groente en fruit. Hier was dus niks aan gelogen! Zelfs in vergelijking met Nederlandse prijzen is het hier goedkoop! 's Middags ben ik met Maddie naar het Kon Tiki museum en naar het Fram museum op schiereiland Bygody gegaan. Het Fram museum ging over de poolexpedities met het Fram-schip. We vonden echter allebei het Kon Tiki museum het meest interessant. Dit museum ging over ene meneer Thor die het onmogelijke wilde bewijzen en met verschillende oude boten verschillende reizen ondernam, fascinerende man, vooral als je je bedenkt dat hij niet kon zwemmen en bang was voor water... Zaterdagavond zijn we naar een ander studentenhuis gegaan en hebben daar gezellig wat gegeten, gedronken en 'nationale' spelletjes gespeeld.

Zondag 29-01 was een beetje een chill-Skype-studie dagje. Maar toch is er een hoogtepunt te melden: na bijna een maand in Oslo hebben we eindelijk een sneeuwpop gemaakt!

Dinsdag 31-01 zou ik samen met een Australisch meisje gaan kijken bij een volleybalteam hier, deze week waren namelijk gratis try-out trainingen. Op het laatste moment ging dit natuurlijk toch weer allemaal niet door. Het Australische meisje liet op het laatste moment weten dat ze het toch niet ging halen, dus ik zou alleen moeten gaan.. oké. Toen bleek ik echter in de verkeerde sporthal te zijn... ik had nog 10 minuten om bij de goede sporthal te komen. Maar, natuurlijk, ik verdwaalde en toen ik toch al ruim te laat was heb ik het maar opgegeven en ben naar huis gaan lopen. Uiteindelijk toch nog 1,5 uur gewandeld dinsdagavond :-)

Inmiddels zijn ook alle huisgenoten gearriveerd en dus hebben we vanavond ons eerste huisavondje! Mijn 5 huisgenoten zijn allemaal mannen, dus ik gok dat dat niet gezellig een romcom kijken wordt met wat chocolade :p

Hade!
Robin


  • 01 Februari 2017 - 17:43

    Riet:

    Wederom leuk um te laeze Robin! Dich zits neet stil dao, good bezig maedje !!!
    Hisse al aan unne slikkepin gelèkt?
    Amuseer dich en succes !!!

  • 02 Februari 2017 - 19:26

    Till Craenen:

    Ha Robin

    Ook kijk ik graag uit naar jou verslag uit Noorwegen. Erg boeiend wat je daar allemaal mee maakt. Mooie foto's. De afwerking van ogen neus en mond van de sneeuwpop zijn die van kolen gemaakt???? Vroeger deden wij dat thuis met kolen. Maar weet niet of ze die daar nog gebruiken voor de kachel te stoken!!!!!!!!!!!!!!
    Wat jammer dat je t volleybal gemist hebt daar, en de weg kwijt raakt. En wat fijn dat je in t weekend weer echte "Baolderse " op visite krijgt. Kun je heel goed als reisleidster fungeren en de mooiste plekjes laten zien daar.
    Dus lekker genieten daar van t weekend en dan weer op naar de volgende uitdagingen die oslo te bieden heeft. Leer je je mede studenten ook echte limburgse woorden????

    Zoals hoije en tot weer

  • 07 Februari 2017 - 16:59

    Dilly:

    Hoi Robin,

    Maak er een mooie tijd van in Oslo! En zo te lezen gaat dat wel lukken.
    En ik kan genieten van je leuke verslagen.
    Heel veel groetjes vanuit Baarlo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 85847

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: