Bezoek & Skifest - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Bezoek & Skifest - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Bezoek & Skifest

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Maart 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Afgelopen 2,5 week zijn voorbij gevlógen! Ik heb veel leuke dingen gedaan, voornamelijk met mijn bezoek, vorig weekend zijn mijn ouders en broertjes namelijk in Oslo geweest en afgelopen weekend mijn huisgenootjes uit Tilburg Paulien en Denise en Juul.

Donderdag 2 maart heb ik pap, mam en de jongens opgehaald van het vliegtuig. Ik was heel blij hen weer te zien, en zij waren volgens mij ook blij mij weer te zien. 's Avonds heb ik ze mijn kamer laten zien en zijn we gaan uiteten. In het huisje van pap en mam hebben we nog gekaart en vooral bijgepraat.

Vrijdag zijn we begonnen met het toeristische rondje door Oslo, via de Opera naar Akershus Fortress en door naar het paleis. Daarna zijn we naar de Holmenkollen skischans geweest. Het uitzicht heeft indruk gemaakt, zelfs met een beetje mist was het prachtig. Op zaterdag 4 maart hebben we de Akerselva-route gelopen. Deze loopt van het Maridalsvennet tot aan het centrum. Deze route komt ook langs BI, waar ze ook erg van onder de indruk waren. Een erg leuke route om te lopen omdat je begint in de natuur en via leuke wijken,gebouwen en bezienswaardigheden in het centrum uitkomt. Toen we in het centrum waren zijn we via café Amsterdam door de gezellig verlichte hoofdstraat weer terug naar de verlichte opera gelopen om daarna weer huiswaarts te gaan.

Zondag begonnen we met een hike naar de bevroren waterval en daarna door naar Vettakollen, waar het uitzicht zelfs (bijna?) mooier was dan bij Holmenkollen. Over de ijswegen een heftige hike, maar dit was het zeker waard! Hierna zijn we gaan sleeën bij de "kurkentrekker", wat voor mijn broertjes het absolute hoogtepunt van het weekend was, zelfs pap is een keer mee naar beneden gegaan! Maandag 6 maart was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen, maar we hebben allemaal genoten van het weekend, dus we hadden mooie dingen om op terug te kijken. En aangezien er al twee maanden voorbij zijn, weten we allemaal dat de tijd vliegt!

Dinsdag, woensdag en donderdag waren weer 'normale' dagen waarop ik vooral in de bieb heb gezeten, want vrijdag ochtend kwam er weer nieuw bezoek naar Oslo (:

Vrijdag ochtend heb ik Juul, Denise en Paulien opgehaald van het vliegveld. Nadat we op mijn kamer even bijgekomen en bijgekletst hadden zijn we nar het centrum gegaan voor het toeristische rondje. Heerlijk, ik kon zelfs naar buiten zonder jas (alleen ik, maar ik was natuurlijk de Noorse lente gewend, niet de Nederlandse). Die middag zijn we ook nog naar het Vigeland Sculpture park geweest. 's Avonds hebben we gezellig gegeten bij een Italiaan bij Aker Brygge, de haven. Daarna hebben we op mijn kamer nog een film gekeken.

Zaterdag 11 maart zijn we naar het Holmenkollen Skifest gegaan, hier waren worldcup wedstrijden schansspringen en langlaufen. Op het festival hing een toffe sfeer en het was heel gaaf om eens zo'n wedstrijden van dichtbij te zien, die kans krijg je thuis in Nederland natuurlijk niet. Ik vraag me nog steeds af wat die skieërs bezielt als ze daar boven staan, maar het was wel heel stoer om eens te zien. Níet normaal hoever en hoe hoog ze springen. Het record van de dag was, als ik het me goed herinner, ongeveer 140 meter. Het zou me niet verbazen als dit van een Pool was, er waren namelijk zoveel Polen in de arena om het Poolse team aan te moedigen, die moéten wel goed zijn geweest. Minpuntje van deze dag was wel het OV, wat in Oslo normaal juist heel goed is geregeld. Vandaag was echter een gekke dag, met die duizenden bezoekers die naar boven wilden. 's Avonds gingen we naar een huisfeest bij Simone thuis, waar het héél gezellig was. Dit voelden we zondagochtend nog steeds, hier hebben we dus ook een optimale zondag van gemaakt. We zijn naar Grunerlokka geweest en hebben daar rustig rondgewandeld en zijn lekker gaan lunchen en hebben bij de foodhallen ook nog wat gedronken. 's Avonds hebben we gekaart bij Amatoren. Helaas moest ik iets eerder naar huis, ik moest namelijk nog een presentatie voorbereiden voor maandagochtend. Soms vergeet ik bijna dat ik hier ben om te studeren, maar dat moet natuurlijk wel gebeuren. Na mijn presentatie zijn we nog gaan lunchen in het centrum en toen was het ook voor Denise, Juul en Paulien weer tijd om terug te gaan naar Nederland. Heel jammer, want we hebben een top weekend gehad en veel gelachen!

Ik hoef me gelukkig ook komende dagen niet te vervelen met verschillende leuke dingen op de planning en donderdag avond komt Chris naar Oslo! De tijd vliegt dus nog steeds :-)

Hade,
Robin
p.s De foto's volgen later! Sommige staan wel al op Facebook

  • 13 Maart 2017 - 22:12

    Riet:

    Ik dink des dich maar 1 jaor mos bliëve, kriegs ut allemaol neet gedaon.
    En jao....Mam haet ut geweldig gehad beej dich. Die straolt now nòg miër den angers !!!

  • 17 Maart 2017 - 12:10

    Till Craenen:

    Hallo Robin ik krijg ook de indruk dat je allen aan t vakantie vieren bent. Ha Ha Ha.
    Maar jij kent je zelf het beste, en weet wat je moet doen daar om de studie af te ronden.
    Fijn dat je veel tijd in de bezoekers kunt steken, om hun ook Oslo laten te zien.
    Ja jullie Mam en Pap en broers hebben zeker genoten daar met jullie als hele gezin om hun heen.
    En ze zijn ook trots op jou hoe jij daar in een korte tijd ingeburgerd bent.
    En nu lees je een paar dagen niks want jou Lieve vriend Chris is overgevlogen. En kunnen jullie weer samen leuke dingen doen. Fijne dagen wensen we jullie.
    Morgen hebben we zussendag een dagje Tilburg. Verslag hoor je wel .



    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 85853

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: