Eindelijk! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Robin Coenen - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Januari 2017 | Noorwegen, Oslo

Al vanaf 17 december 2015 tel ik de dagen af naar 3 januari 2017, vandaag was het dus eindelijk zover! Maar een halfjaar in het buitenland studeren betekend ook dat ik mijn familie, vrienden, vriend en vriendinnen een halfjaar niet of veeeeel minder zie. Afgelopen twee weken stonden dan ook vooral in het teken van afscheid nemen. Gister avond gingen we wokken en nog even een beschaafd borreltje doen bij Café de Zwaan (ook wel bekend als Cris). Wat ik echter niet wist was dat mijn vriendinnen heeeeel veel lieve vrienden en familie hadden opgetrommeld om óók een beschaafd borreltje te komen doen bij Cris. Wát een super lieve verassing!
Na een korte nacht was het vanmorgen dan toch tijd om definitief afscheid te nemen en aan het grote avontuur te beginnen. Héél spannend, héél veel zenuwen en tranen maar ook heel veel zin in.

Pap, mam en Guus brachten ons vanmorgen naar Brussel. Na de laatste tranen op het vliegveld vertrokken we naar Oslo. Om 13:05 landde Chris en ik in Oslo waarna we vertrokken naar Oslo Centraal station om van daaruit met de Metro verder te reizen naar het kantoor van SiO, waar ik de sleutels van mijn kamer op moest halen. Één ding was ons meteen duidelijk: de kuiten gaan hier flink getraind worden. Op weg naar mijn kamer sneuvelde ook nog het wiel van mijn koffer... Blij dat we waren toen we de heuvel op waren en mijn kamer hadden gevonden. De teleurstelling kwam echter alweer snel toen bleek dat er echt níks in de kamer stond als een bed, bureau en kast. Snel naar de Ikea dus om een dekbed, kussen, overtrekken en wat 'sfeermakers' te halen. Bij de Ikea ook maar meteen gegeten, want we waren toch wel redelijk uitgehongerd. We waren blij verrast door de "lage" prijzen, we hadden ons namelijk voorbereid op het ergste. Even later in de supermarkt bleek waarom, 1,70 voor een 'augurken stok' (oftewel komkommer). In de bus terug naar het studentendorp troffen we de eerste Nederlands, ook zij waren naar de Ikea geweest om hun kamer wat gezelliger te maken.

We arriveerden bij het studentendorp toen het al bijna donker was dus hebben nog niet veel van de stad gezien. Morgen gaan we dus lekker een dagje de toerist uithangen.

Vi sees!
p.s Zoals ik al zei is mijn kamer nog een beetje kaal en leeg. Mocht je dus een kaartje, foto o.i.d willen opsturen: LEUK. Dat mag naar:
Robin Coenen
Rolf E Stenersens allé 23
H0304
0858 Oslo

  • 04 Januari 2017 - 01:32

    Sebastin:

    Eej. Ons Marco zei altijd: afscheid nemen bestaat niet kut

  • 04 Januari 2017 - 09:06

    Ellen:

    Hoi Robin,
    Leuk geschreven.
    Jij bent straks weer een hele ervaring rijker.
    Heel veel succes en plezier daar. En vooral veel genieten.
    Groetjes van Peter en Ellen

  • 05 Januari 2017 - 13:08

    Riet:

    Hoi Robin, leuk um te laeze ! Huül vuül succes dao hè!
    Groetjes Riet & de jonges.

  • 06 Januari 2017 - 17:38

    Till Craenen:

    Ha Robin

    Ik lees jou verslag en alles gaat niet vanzelf !!!!!!!!! Het bedje was niet gespreid.. Maar dat los je wel even op... Wat een leuke verassing van de meiden club uit Baarlo. En Chris moet die ook in dat zelfde bed??????? Wel lekker kort bijelkaar in de Noorse kou. Brrrrrrrrrr. Geen volleybal vereniging daarr, dan maar bergbeklimmen ook niet verkeerd.
    Nou Robin de eerste dagen nog lekker op pad met Chris, heerlijk genieten daar.
    Het gaat zeker een leuke tijd worden, daar zorg je wel voor.
    Veel plezier daar en t kamerbehang komt vanzelf. Ha ha ha

    Groetjes uit t Noorse Grashoek ( ook koud }

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 1199
Totaal aantal bezoekers 85853

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange Oslo

Landen bezocht: